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Understanding the Flight Mechanics of Active High-Lift Aircraft Configurations: Achievements of the CRC 880 Project

Beyer, Yannic und Diekmann, Jobst Henning und Fezans, Nicolas und Steen, Meiko (2020) Understanding the Flight Mechanics of Active High-Lift Aircraft Configurations: Achievements of the CRC 880 Project. In: Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 145. Springer. Seiten 447-461. doi: 10.1007/978-3-030-52429-6_27. ISBN 978-3-030-52428-9.

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Kurzfassung

Flight mechanics of short take-off and landing aircraft with active high-lift system and propeller engines exhibit excellent low airspeed flight performance on the one hand but also flight mechanical challenges on the other. These are results of previous work of the 60s as well as of the Collaborative Research Centre CRC 880. In the CRC 880 project, new knowledge about unsatisfactory handling qualities was gained by flight dynamics modeling and simulations based on a high-fidelity computational fluid dynamics database of the CRC reference aircraft. This paper summarizes the results of the flight dynamics that confirm excellent flight performance, minor challenges in the longitudinal motion and major challenges in the lateral-directional motion. Passive and active countermeasures are discussed to improve the handling qualities. Moreover, it is shown that only partial failures of the active high-lift system can be compensated. Finally, the paper gives an outlook on future work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142991/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Understanding the Flight Mechanics of Active High-Lift Aircraft Configurations: Achievements of the CRC 880 Project
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Beyer, YannicTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Diekmann, Jobst HenningJobst.Diekmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5813-0364NICHT SPEZIFIZIERT
Fezans, NicolasNicolas.Fezans (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4351-3474NICHT SPEZIFIZIERT
Steen, MeikoTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 Oktober 2020
Erschienen in:Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:145
DOI:10.1007/978-3-030-52429-6_27
Seitenbereich:Seiten 447-461
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Semaan, RichardTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISBN:978-3-030-52428-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Short take-off and landing aircraft; Active high-lift; Flight performance; Flight dynamics; Handling qualities; Flight control
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von: Fezans, Nicolas
Hinterlegt am:18 Aug 2021 15:03
Letzte Änderung:03 Aug 2023 07:59

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