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Aeroelastic Stability of Flat Rectangular Shell Structures in High Subsonic and Low Supersonic Flow

Lübker, Jannis (2021) Aeroelastic Stability of Flat Rectangular Shell Structures in High Subsonic and Low Supersonic Flow. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2020-45. Dissertation. Technische Universität Braunschweig. 245 S.

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Kurzfassung

Shells exposed to supersonic flow can become aeroelastically unstable under certain flow conditions caused by negative aerodynamic damping. The resulting aerodynamic loads depend on the flow's Mach number and its Reynolds number. Experiments were performed in the Transonic Wind Tunnel Göttingen on rectangular and flat plates. Using a forced excitation approach, the structural parameters amplitude and excitation frequency were varied for two simulated eigenmode shapes. High-resolution pressure and deformation measurements allowed the determination of the local pressure responses and the global Generalized Aerodynamic Forces. The influences of the parameters on the resulting pressure response could be determined under subsonic and supersonic flow conditions. Characteristic changes in the transition to supersonic flow were found. All domains measured in supersonic flow showed a positive aerodynamic damping of the aeroelastic system.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/141170/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Forschungsbericht, Dissertation)
Zusätzliche Informationen:Ebenfalls erschienen unter: TU Braunschweig – Niedersächsisches Forschungszentrum für Luftfahrt, Berichte aus der Luft- und Raumfahrttechnik, Forschungsbericht 2020-16
Titel:Aeroelastic Stability of Flat Rectangular Shell Structures in High Subsonic and Low Supersonic Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lübker, JannisJannis.Luebker (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2021
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Band:2020
Seitenanzahl:245
Name der Reihe:DLR Forschungsbericht
ISSN:1434-8454
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Transonic Wind Tunnel Göttingen, forced motion experiment, aeroelastic stability, panelflutter, subsonic and supersonic flow, generalized aerodynamic forces
Institution:Technische Universität Braunschweig
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):Experimentelle Methoden zur Raumfahrzeugauslegung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Experimente
Hinterlegt von: Lübker, Jannis
Hinterlegt am:01 Mär 2021 14:55
Letzte Änderung:16 Dez 2021 17:00

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