elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A study of Capacity Regulations to define European Air Traffic Management Network States

Sanaei, Rasoul und Lau, Alexander und Gollnick, Volker (2021) A study of Capacity Regulations to define European Air Traffic Management Network States. Transportation Planning and Technology, 44 (4). Taylor & Francis. doi: 10.1080/03081060.2021.1919346. ISSN 0308-1060.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The European Air Traffic Management Network is unique in its complexity due to numerous stakeholders, airspace configurations and accommodated traffic volumes. Such a complexity challenges both tactical visibility and the network resiliency in general. Therefore we reviewed different perspectives of resiliency and robustness to explore advantages of performance variability in understanding network states. The methodology is based on capturing the emergent disruptions as drivers of performance variability. We claim that capacity regulations reveal restorative mechanisms for tactical planning. Consequently, we conducted statistical evaluations to provide quantitative measures for network state definitions. The methodology is even able to distinguish non-nominal disruptions to either crisis or critical states. The proposed approach is then demonstrated by a data sample covering six months. Furthermore to assess the severity of nonnominal states, we estimated probability distributions of different regulation types. The study is concluded by addressing long term network resiliency based on estimated probability distributions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/140601/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A study of Capacity Regulations to define European Air Traffic Management Network States
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sanaei, RasoulRasoul.Sanaei (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7063-5114NICHT SPEZIFIZIERT
Lau, AlexanderAlexander.Lau (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6150-6169NICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7214-0828NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 April 2021
Erschienen in:Transportation Planning and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:44
DOI:10.1080/03081060.2021.1919346
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:0308-1060
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:Network Resiliency, Network States, Performance, Robustness, Network Management, ATFCM Regulations
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Luftverkehrskonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Luftverkehrsinfrastrukturen und Prozesse
Hinterlegt von: Sanaei, Rasoul
Hinterlegt am:22 Jan 2021 11:11
Letzte Änderung:23 Okt 2023 08:44

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.