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Influence of Contact Points of Helicopter Skid Landing Gears on Ground Resonance Stability

Lojewski, Reinhard und Keßler, Christoph und Bartels, Rainer (2020) Influence of Contact Points of Helicopter Skid Landing Gears on Ground Resonance Stability. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-020-00452-z. ISSN 1869-5582.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Kurzfassung

Soft-in-plane rotor systems are susceptible to a self-induced vibration phenomenon called ground resonance. This dynamic instability results from lag motions of the rotor blades coupling with airframe degrees of freedom while the helicopter is in ground contact. As an addition to slope landing studies in the past and investigations of non-linear landing gear effects, this work focuses on a systematic study of partial skid contact using different landing gear modelling approaches and contact definitions. Special focus is given to different methods of contact simulation, using 3D spring-damper elements and polygonal contact elements. This paper is part of a larger study to investigate the influences of partial ground contact and soft terrain on helicopter dynamic stability during landings. It is the long-range objective to reduce the necessity of extensive flight tests prior to helicopter certification processes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/139947/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Influence of Contact Points of Helicopter Skid Landing Gears on Ground Resonance Stability
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lojewski, ReinhardReinhard.Lojewski (at) dlr.ehttps://orcid.org/0000-0003-1461-0371NICHT SPEZIFIZIERT
Keßler, ChristophChristoph.Kessler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1565-4712NICHT SPEZIFIZIERT
Bartels, RainerRainer.Bartels (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0001-0498-6247164066308
Datum:23 April 2020
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-020-00452-z
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ground resonance · ground contact · landing gear · instability
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Lojewski, Reinhard
Hinterlegt am:23 Dez 2020 09:09
Letzte Änderung:22 Jul 2024 11:57

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