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Study of a supersonic reacting wall jet with a variable turbulent Prandtl and Schmidt number approach

Hoste, Jimmy-John und Fechter, Stefan und Karl, Sebastian und Hannemann, Klaus (2020) Study of a supersonic reacting wall jet with a variable turbulent Prandtl and Schmidt number approach. Aerospace Science and Technology, 106 (106070). Elsevier. doi: 10.1016/j.ast.2020.106070. ISSN 1270-9638.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1016/j.ast.2020.106070

Kurzfassung

Within the context of supersonic combustion modeling in air-breathing propulsion, the turbulent Prandtl and turbulent Schmidt numbers have a profound effect on the resulting predictions. This work considers a Scalar Fluctuation Model (SFM) introducing two extra transport equations in order to specify variable values for turbulent Prandtl and turbulent Schmidt numbers within a Reynolds-Averaged Navier-Stokes (RANS) framework relying on a gradient diffusion hypothesis for both the turbulent heat and mass flux. The SFM is applied in conjunction with a two-equation linear eddy viscosity model. In order to study the effect of the different modeling choices, the supersonic reacting wall jet experiment of Burrows and Kurkov [24] is considered. A strong effect of Turbulence Chemistry Interaction (TCI) through an assumed PDF approach on the SFM is observed and needs to be enabled in order for predictions to be within experimental observation bounds in terms of ignition delay. Overall, the presented SFM methodology could be a viable candidate for supersonic combustion studies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/138489/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Study of a supersonic reacting wall jet with a variable turbulent Prandtl and Schmidt number approach
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hoste, Jimmy-JohnDLR AS-RFZNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fechter, StefanStefan.Fechter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5683-4715NICHT SPEZIFIZIERT
Karl, SebastianSebastian.Karl (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5558-6673NICHT SPEZIFIZIERT
Hannemann, KlausKlaus.Hannemann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9653-4087NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Juli 2020
Erschienen in:Aerospace Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:106
DOI:10.1016/j.ast.2020.106070
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTElsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:1270-9638
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Supersonic combustion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Karl, Dr. Sebastian
Hinterlegt am:15 Dez 2020 17:24
Letzte Änderung:23 Okt 2023 13:19

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