Richter, K. (2002) Adaptive Elements on Transonic Airfoils. 15th Liepmann-Ludwieg-Seminar, California Institute of Technolgy, Pasadena, CA, USA, Juni 18, 2002.
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Kurzfassung
Performance improvement due to multi point airfoil design including adaptive elements. Combined application of adaptive shock control bump and trailing edge flap for VC-Opt airfoil gains large drag reductions; definition of simple control laws. Large, complex TE-flap can be replaced with very small and less complex mini trailing edge device (MiniTED). MiniTEDs achieve considerable performance enhancements for VC-Opt airfoil. Divergent trailing edge is better MiniTED at transonic speeds, and suitable for application as adaptive element.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/13823/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2002, | ||||||||
Titel: | Adaptive Elements on Transonic Airfoils | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | multi point airfoil design, adaptive wing, variable camber, airfoil | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 15th Liepmann-Ludwieg-Seminar, California Institute of Technolgy, Pasadena, CA, USA, Juni 18, 2002 | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 21:01 |
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