Montano Rejas, Zhuzhell und Seidler, Marcel und Riemenschneider, Johannes und Friedrichs, Jens (2020) An Introduction to a Coupled Structural and Aerodynamic Design Method for Shape-Adaptive Compressor Blades. DLRK 2020, 2020-09-01 - 2020-09-03, Online.
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Kurzfassung
The design of flexible and efficient engines plays a crucial role in the development of future low-emission aircraft. Implementing shape-variable blades to compressor front stage rotors presents a high potential for increasing efficiency. Modifying the shape of the blades by using integrated piezoactuators allows enhancing their aerodynamic behavior for different flight regimes. Here a multidisciplinary design method covering structural and aerodynamic design aspects is introduced.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/137301/ | ||||||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||
| Zusätzliche Informationen: | Der Beitrag wurde im Rahmen des SE2A Exzellenzclusters bearbeitet und eingereicht. | ||||||||||||||||||||
| Titel: | An Introduction to a Coupled Structural and Aerodynamic Design Method for Shape-Adaptive Compressor Blades | ||||||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 2 September 2020 | ||||||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||||||
| Open Access: | Ja | ||||||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||
| Stichwörter: | Morphing Blades Aerostructural Coupling Shape Adaptivity | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | DLRK 2020 | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Online | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 1 September 2020 | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 3 September 2020 | ||||||||||||||||||||
| Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Antriebssysteme | ||||||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L ER - Engine Research | ||||||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Verdichtertechnologien (alt) | ||||||||||||||||||||
| Standort: | Braunschweig | ||||||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik | ||||||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Montano Rejas, Zhuzhell | ||||||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 09 Nov 2020 08:28 | ||||||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:39 |
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