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A CFD benchmark of active flow control for buffet prevention

Sartor, Fulvio und Minervino, Mauro und Wild, Jochen und Wallin, Stefan und Maseland, J.E.J. und Dandois, Julien und Soudakov, Vitaly und Vrchota, Petr (2020) A CFD benchmark of active flow control for buffet prevention. CEAS Aeronautical Journal, 11 (4), Seiten 837-847. Springer. doi: 10.1007/s13272-019-00415-z. ISSN 1869-5582.

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3MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13272-019-00415-z

Kurzfassung

This paper will present the main results of the aerodynamic design and analysis for flow control applied to trailing edge of wings and profiles. This work has been conducted in the framework of the European project AFLoNext aiming at developing technologies allowing for an improvement of the performance and loads situation in the operational domain. The Technologies are expected to provide an increase in aerodynamic efficiency and a structural weight reduction for the design flight conditions with a potential for 1-2% fuel savings and corresponding emission reduction. Numerical simulations are performed on 2D and 3D test cases. Where available, a comparison with experimental data is performed. High-speed flow is considered, to investigate a transonic configuration representative of cruise conditions. Trailing edge devices (TED) such as fluidic Gurney flaps or micro-jets for circulation control are used for assessing the possibility of delaying the buffet onset or increasing the maximum achievable lift, thus extending the flight envelope of an aircraft. The purpose of the present paper is to present the result of the work performed by the different partners involved in the project.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/137146/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A CFD benchmark of active flow control for buffet prevention
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sartor, FulvioONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Minervino, MauroCIRA, Capua, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, JochenJochen.Wild (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2303-3214NICHT SPEZIFIZIERT
Wallin, StefanKTHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maseland, J.E.J.NLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dandois, Julienjulien.dandois (at) onera.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Soudakov, VitalyTsAGINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vrchota, PetrVZLUNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:26 Dezember 2020
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:11
DOI:10.1007/s13272-019-00415-z
Seitenbereich:Seiten 837-847
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:RANS, Transonic buffet, Flow control, Trailing edge device
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Wild, Dr.-Ing. Jochen
Hinterlegt am:09 Nov 2020 12:44
Letzte Änderung:01 Jan 2022 03:00

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