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Characteristic Scales in Shock–Turbulence Interaction

Lacombe, Francis und Roy, Subhajit und Sinha, Krishnendu und Karl, Sebastian und Hickey, Jean-Pierre (2020) Characteristic Scales in Shock–Turbulence Interaction. AIAA Journal, Seiten 1-7. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J059499. ISSN 0001-1452.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/1.J059499

Kurzfassung

A semi-empirical estimate of the time-averaged thickness of a planar shock embedded in a turbulent mean flow is presented in an effort to quantify the characteristic time and length scales for turbulence modeling. Simplified Favre-averaged Navier–Stokes equations are reformulated and combined with the Rankine–Hugoniot relations to obtain an equation that relates the shock structure and its characteristic thickness to the upstream turbulent and mean flow quantities. The only mean flow and turbulence quantities needed to compute the shock thickness or velocity profile through the shock are upstream Mach number Mu, turbulent Mach number Mt, and the Taylor-based Reynolds number Reλ. The accuracy of method for the shock structure is validated against direct numerical simulations of shock–turbulence interaction and shows a very good agreement over a wide range of Mach, Reynolds, and turbulent Mach numbers. Finally, the obtained ratio of characteristic shock time scale to the upstream turbulence time scale is shown to be proportional to the turbulent kinetic energy amplification through the shock and supported through direct numerical simulations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/137116/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Characteristic Scales in Shock–Turbulence Interaction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lacombe, FrancisEcole Polytechnique de Montreal, Department of Mechanical Engineering, Montreal, CanadaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Roy, SubhajitIndian Institute of Technology BombayNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sinha, KrishnenduIndian Institute of Technology BombayNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Karl, SebastianSebastian.Karl (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5558-6673NICHT SPEZIFIZIERT
Hickey, Jean-PierreUniversity of WaterlooNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 Oktober 2020
Erschienen in:AIAA Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:0
DOI:10.2514/1.J059499
Seitenbereich:Seiten 1-7
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
Name der Reihe:Article in advance (online)
ISSN:0001-1452
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulence, Shock thickness
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Karl, Dr. Sebastian
Hinterlegt am:11 Nov 2020 12:37
Letzte Änderung:11 Nov 2020 12:37

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