elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Macroscopic Analysis to identify Stage Boundaries in Multi-Stage Arrival Management

Itoh, Eri und Miyazawa, Y. und Finke, Michael und Rataj, Jürgen (2021) Macroscopic Analysis to identify Stage Boundaries in Multi-Stage Arrival Management. In: Springer Journal Springer Verlag. Seiten 59-76. doi: 10.1007/978-981-33-4669-7_4. ISBN 1876-1100. ISSN 1876-1119.

[img] PDF
6MB

Kurzfassung

Accommodating the air traffic growth, reducing arrival delay is one of the most important functions of designing the ATM system. One of the newest concepts to further optimize arrival flows is multi-stage arrival management, proposed by DLR, in which different guidance principles to manage the arriving traffic are implemented in different stages. These stages are optimized to the core management task to be done in a certain area of the arrival stream and the conditions of the surrounding environment. This paper discusses this concept through a macroscopic analysis on the overall arrival traffic flows. Further, this paper analyzes parts of the multi-stage arrival management concept applied to Tokyo International Airport as a case study. A stochastic characteristic of arrival trajectories will be discussed as a counterpart of conventional deterministic trajectorybased operation based on data-driven analysis and arrival procedures at the airport. The best strategies of shifting arrival flow control to time-based management is analyzed based on the stochastic data analysis. Impacts of pop-up aircraft are discussed as one of the causes to increase uncertainties in aircraft trajectory management.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136900/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Macroscopic Analysis to identify Stage Boundaries in Multi-Stage Arrival Management
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Itoh, EriENRI Electronic Navigation Research InstituteNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Miyazawa, Y.MPATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Finke, MichaelMichael.Finke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2355-7779NICHT SPEZIFIZIERT
Rataj, JürgenJuergen.Rataj (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 März 2021
Erschienen in:Springer Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-981-33-4669-7_4
Seitenbereich:Seiten 59-76
Verlag:Springer Verlag
ISSN:1876-1119
ISBN:1876-1100
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Arrival Management, Multi-Stage, Arrival Delay, Air Traffic Management
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Lotsenassistenz
Hinterlegt von: Diederich, Kerstin
Hinterlegt am:24 Aug 2021 12:39
Letzte Änderung:04 Dez 2023 12:36

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.