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Influence of Turbulence Modeling in Turbulent Aerodynamic Flows

Weinman, K. (2000) Influence of Turbulence Modeling in Turbulent Aerodynamic Flows. ECCOMAS 2000, Barcelona, Spain, 11. - 14. September 2000.

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Kurzfassung

The advent of high performance aircraft has presented the Engineering analyst with a formidable array of problems. At the present time numerical methods are used to provide a significant amount of the data in the design and analysis of aircraft. In general a wide range of flight conditions must be modeled in a cost effective manner. In an effort to improve the cost effectiveness of these preditions one must consider carefully the balance between apects of the numerical solution procedure and the costs required by each particular solution mehtod. Important aspects of the numerical solution procedure include both the solution algorithm used and the numerical models used to describe the ral "in-flight" physics. This paper briefly discusses the performance of an unstructured numerical solver, using turbulence model closures based on the Bousinesq hypothesis, on two unsteady aerodynamic flows.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13670/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Influence of Turbulence Modeling in Turbulent Aerodynamic Flows
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weinman, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Spanish Association for Numerical Methods in Engineering, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulence, unsteady flow, TAU-code, Bousinesq hypothesis
Veranstaltungstitel:ECCOMAS 2000, Barcelona, Spain, 11. - 14. September 2000
Veranstalter :Spanish Association for Numerical Methods in Engineering
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:47

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