elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Throughflow Analysis and NGV Effects Assessment for the DLR Rig

Rehder, H.-J. (2005) Throughflow Analysis and NGV Effects Assessment for the DLR Rig. DLR-Interner Bericht. 225-2005 A 05. 49 S.

Dies ist die aktuellste Version dieses Eintrags.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

As part of the Brite/EuRam project "Aeroelastic Design of Turbine Blades II" (ADTurBII) Low Engine Order (LEO) experiments in a high pressure turbine stage with stator coolant flow and throat area variation were carried out in the windtunnel for rotating cascades (RGG) at DLR in Goettingen. In order to adjust the boundary conditions for these experiments and to ensure, that the turbine stage is running at the desired operating points, a throughflow code has been written and a throughflow analysis for the DLR rig was performed. The affect of LEO changes of the nozzle guide vane arrangement around the stator ring onto the basic flow properties of the stage was then assessed. Additionally stage performance parameter were calculated for all operating points and compared with ADTurB results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/1336/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Throughflow Analysis and NGV Effects Assessment for the DLR Rig
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rehder, H.-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2005
Open Access:Nein
Seitenanzahl:49
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high pressure turbine stage, Low Engine Order (LEO) excitation, stator throat area variation, stator coolant flow variation, throughflow analysis, streamline curvature throughflow code, NGV effects, stage performance
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Turbine > Turbinentechnologie
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:37

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Throughflow Analysis and NGV Effects Assessment for the DLR Rig. (deposited 16 Sep 2005) [Gegenwärtig angezeigt]

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.