elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Long-distance and daily travel demand: integration of various travel markets and modelling approaches

Llorca, Carlos und Winkler, Christian und Mocanu, Tudor und Moeckel, Rolf (2019) Long-distance and daily travel demand: integration of various travel markets and modelling approaches. In: 10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT) / 2nd International Conference on Emerging Data and Industry 4.0 (EDI40) (151), Seiten 788-793. Elsevier. 10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT 2019) / 2nd International Conference on Emerging Data and Industry 4.0 (EDI40 2019), 2019-04-29 - 2019-05-02, Leuven, Belgien. doi: 10.1016/j.procs.2019.04.107. ISSN 1877-0509.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
878kB

Kurzfassung

Most travel demand models simplify the representation of trips from/to external zones. Despite the higher frequency of internal daily travel, long-distance travel cannot be neglected due to its high contribution to the travelled distance. In this paper we integrate two different models that represent those two travel segments. MITO is an agent-based model for travel demand implemented in the metropolitan area of Munich. DEMO is a macroscopic model that generates travel demand in Germany. DEMO is used to represent the external, long-distance travel from, to or through the MITO study area. DEMO demand is disaggregated and is jointly assigned with MITO trips using the transport model MATSim. The integration significantly improves the validation of the model against traffic counts and facilitates the simulation capabilities when the scenarios affect major roads.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/133165/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Long-distance and daily travel demand: integration of various travel markets and modelling approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Llorca, CarlosTechnical University of MunichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winkler, ChristianChristian.Winkler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mocanu, TudorTudor.Mocanu (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2883-0121152207789
Moeckel, RolfTechnical University of MunichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2019
Erschienen in:10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT) / 2nd International Conference on Emerging Data and Industry 4.0 (EDI40)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.procs.2019.04.107
Seitenbereich:Seiten 788-793
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Long distance travel travel demand model
Veranstaltungstitel:10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT 2019) / 2nd International Conference on Emerging Data and Industry 4.0 (EDI40 2019)
Veranstaltungsort:Leuven, Belgien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 April 2019
Veranstaltungsende:2 Mai 2019
Veranstalter :University of Reading, UK, The University of Sydney, Australia
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transport und Klima (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Winkler, Dr.-Ing. Christian
Hinterlegt am:02 Feb 2024 14:56
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:36

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.