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Blood pressure management in afferent baroreflex failure: JACC review topic of the week

Biaggioni, I. und Shibao, C.A. und Diedrich, A. und Muldowney 3rd., James A.S. und Laffer, C. L. und Jordan, J. (2019) Blood pressure management in afferent baroreflex failure: JACC review topic of the week. Journal of the American College of Cardiology, 74 (23), Seiten 2939-2947. Elsevier. doi: 10.1016/j.jacc.2019.10.027. ISSN 0735-1097.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
645kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0735109719381690?via%3Dihub

Kurzfassung

Afferent baroreflex failure is most often due to damage of the carotid sinus nerve because of neck surgery or radiation. The clinical picture is characterized by extreme blood pressure lability with severe hypertensive crises, hypotensive episodes, and orthostatic hypotension, making it the most difficult form of hypertension to manage. There is little evidence-based data to guide treatment. Recommendations rely on understanding the underlying pathophysiology, relevant clinical pharmacology, and anecdotal experience. The goal of treatment should be improving quality of life rather than normalization of blood pressure, which is rarely achievable. Long-acting central sympatholytic drugs are the mainstay of treatment, used at the lowest doses that prevent the largest hypertensive surges. Short-acting clonidine should be avoided because of rebound hypertension, but can be added to control residual hypertensive episodes, often triggered by mental stress or exertion. Hypotensive episodes can be managed with countermeasures and short-acting pressor agents if necessary.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/133081/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Blood pressure management in afferent baroreflex failure: JACC review topic of the week
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Biaggioni, I.Department of Medicine, Division of Clinical Pharmacology, Vanderbilt University School of Medicine, NashvilleNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shibao, C.A.Division of Clinical Pharmacology, Vanderbilt University Medical Center, Nashville, Tennessee;NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Diedrich, A.Division of Clinical Pharmacology, Vanderbilt University Medical Center, Nashville, TennesseeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Muldowney 3rd., James A.S.Department of Medicine, Vanderbilt University Medical Center, Nashville, TennesseeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Laffer, C. L.Division of Clinical Pharmacology, Vanderbilt University Medical Center, Nashville, TennesseeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jordan, J.Institute of Aerospace Medicine, German Aerospace Center (DLR), Cologne, Germany; Jens.Jordan (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4518-0706NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Dezember 2019
Erschienen in:Journal of the American College of Cardiology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:74
DOI:10.1016/j.jacc.2019.10.027
Seitenbereich:Seiten 2939-2947
Verlag:Elsevier
ISSN:0735-1097
Status:veröffentlicht
Stichwörter:autonomic nervous System; baroreflex; carotid Sinus; Hypertension; orthostatic hypotension
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Forschung unter Weltraumbedingungen
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R FR - Forschung unter Weltraumbedingungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben Systemphysiologie (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin
Hinterlegt von: Schrage, Larissa
Hinterlegt am:16 Jan 2020 12:32
Letzte Änderung:30 Sep 2020 12:14

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