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Low-order Modeling of Combustion Instability Applied to Cryogenic Propellants

D'Alessandro, Simone und Fedeli, Gabriele und Tonti, Federica und Hardi, Justin und Oschwald, Michael und Favini, Bernardo und Nasuti, Francesco (2019) Low-order Modeling of Combustion Instability Applied to Cryogenic Propellants. In: Proceedings of the 8th European Conference for Aeronautics and Space Sciences. 8th European Conference for Aeronautics and Space Sciences EUCASS, 2019-07-01 - 2019-07-04, Madrid, Spain. doi: 10.13009/EUCASS2019-617.

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Kurzfassung

Combustion instability is a major threat to be dealt with during the design and development phase of new liquid rocket engines. If unpredicted, its onset easily yields to thermal or mechanical failure of the engine and of the mission as well. The present work focuses on the low-order modeling of combustion instability. In particular, a recently introduced response function formulation is reported and applied. Its novelty lies in the indirect link between acoustics and unsteady heat release, which passes through the modeling of the shear coaxial injector dynamics. Such injector is assumed to be capable of cyclically accumulating and releasing propellant vortexes where the mixing takes place. Such model is then applied to two different test-cases, namely one fed by gaseous propellant, i.e. the CVRC test-case, while the other by supercritical fluids, namely the BKD test-case. Results show how the CVRC instability features are well reproduced, while several model improvements are needed for the BKD.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/130526/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Low-order Modeling of Combustion Instability Applied to Cryogenic Propellants
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
D'Alessandro, Simonesimone.dalessandro (at) uniroma1.itNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fedeli, Gabrielefedeli.1558585 (at) studenti.uniroma1.itNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tonti, FedericaFederica.Tonti (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2797-349XNICHT SPEZIFIZIERT
Hardi, JustinJustin.Hardi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3258-5261NICHT SPEZIFIZIERT
Oschwald, MichaelMichael.Oschwald (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9579-9825NICHT SPEZIFIZIERT
Favini, Bernardobernardo.favini (at) uniroma1.itNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nasuti, Francescofrancesco.nasuti (at) uniroma1.itNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2019
Erschienen in:Proceedings of the 8th European Conference for Aeronautics and Space Sciences
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.13009/EUCASS2019-617
Status:veröffentlicht
Stichwörter:rocket propulsion, combustion instability, cyrogenic, acoustics
Veranstaltungstitel:8th European Conference for Aeronautics and Space Sciences EUCASS
Veranstaltungsort:Madrid, Spain
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 Juli 2019
Veranstaltungsende:4 Juli 2019
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Antriebsystemtechnik - Schubkammertechnologie (alt)
Standort: Lampoldshausen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtantriebe > Raketenantriebe
Hinterlegt von: Hanke, Michaela
Hinterlegt am:18 Nov 2019 09:21
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:34

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