elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Validation of the low-velocity impact damage prediction through analytical scaling

Bogenfeld, Raffael Marius und Kreikemeier, Janko und Wille, Tobias (2019) Validation of the low-velocity impact damage prediction through analytical scaling. Composite Structures, 209, Seiten 715-726. Elsevier. doi: 10.1016/j.compstruct.2018.11.011. ISSN 0263-8223.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0263822318325583?via%3Dihub

Kurzfassung

The analytical scaling method for low-velocity impact permits an efficient application of impact analysis through high-fidelity numerical simulation. Structural impact scenarios can be analyzed on a small damage-prone section, called reference coupon. An analytical spring-mass model transfers the damage result from the reference coupon to the structural level. In this article, we investigate the validity of that scaling method. A large set of experimental impact scenarios forms the basis to identify the capabilities of scaled impact analysis. In a further critical assessment, we identify the corresponding limitations. These mainly concern the geometry of the impact configurations – the damage can shift its mode when the impact occurs close to supported edges or stiffening elements. Besides, the experimental results indicate an increased uncertainty from the reference impact to the total all scaled impact scenarios. Furthermore, the impact analysis through quasistatic scaling entails a systematic bias. Smaller damage than expected occurs in several cases. The excitation of higher-order vibration modes explains this observed bias. An initial value problem of the impact configuration allows conducting a modal energy correction. This energy correction explains the systematically too small size of scaled impact damage.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/127443/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Validation of the low-velocity impact damage prediction through analytical scaling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bogenfeld, Raffael MariusRaffael.Bogenfeld (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-269XNICHT SPEZIFIZIERT
Kreikemeier, Jankojanko.kreikemeier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wille, TobiasTobias.Wille (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0009-5777-2822NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 Februar 2019
Erschienen in:Composite Structures
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:209
DOI:10.1016/j.compstruct.2018.11.011
Seitenbereich:Seiten 715-726
Verlag:Elsevier
ISSN:0263-8223
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Impact damage, Low-velocity, Impact, Analytical methods, Damage computation, Structural Impact,Delamination
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt), L - Strukturen und Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Strukturmechanik
Hinterlegt von: Bogenfeld, Raffael Marius
Hinterlegt am:20 Mai 2019 07:49
Letzte Änderung:08 Nov 2023 10:22

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.