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Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2017 highlights, Contribution: Multi-level prediction concept for aircraft noise assessment

Delfs, Jan Werner und Bertsch, Lothar und Zellmann, Christoph und Rossian, Lennart und Far, E.K. und Ring, Tobias und Langer, Sabine (2019) Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2017 highlights, Contribution: Multi-level prediction concept for aircraft noise assessment. Journal of Sound and Vibration, 450, Seiten 175-198. Elsevier. doi: 10.1016/j.jsv.2019.03.006. ISSN 0022-460X.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022460X19301646?via%3Dihub

Kurzfassung

Short review of research activity between DLR, Empa, and TU Braunschweig on aircraft noise assessment, i.e., from single components to large scenarios. Within this joint research initiative, a multi-level, multi-fidelity approach is proposed in order to enable a comprehensive aircraft noise assessment. On the first level, high fidelity methods for predicting the aeroacoustic behavior of aircraft components (and installations) are required since in the early stages of the development of innovative noise reduction technology test data is not available. The results are transferred to the second level, where radiation patterns of entire conventional and future aircraft concepts are assembled and noise emissions for single aircraft are computed. In the third level, large scale scenarios with many aircraft are considered to accurately predict the noise exposure for receivers on the ground. It is shown that reasonable predictions of the ground noise exposure level may be obtained. Furthermore, even though simplifications and omissions are introduced, it is shown that the method is capable of transferring all relevant physical aspects through the levels.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/126888/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2017 highlights, Contribution: Multi-level prediction concept for aircraft noise assessment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Delfs, Jan Wernerjan.delfs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, LotharLothar.Bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
Zellmann, ChristophChristoph.Zellmann (at) empa.chhttps://orcid.org/0000-0001-7700-6062NICHT SPEZIFIZIERT
Rossian, LennartLennart.Rossian (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Far, E.K.Niedersächsisches Forschungszentrum für LuftfahrtNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ring, Tobiast.ring (at) tu-braunschweig.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Langer, Sabines.langer (at) tu-braunschweig.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2019
Erschienen in:Journal of Sound and Vibration
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:450
DOI:10.1016/j.jsv.2019.03.006
Seitenbereich:Seiten 175-198
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Enghardt, Larslars.enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2017 highlights
ISSN:0022-460X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multi-level prediction, aircraft noise prediction, PANAM, sonAIR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Berlin-Charlottenburg , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, GO
Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Winkels, Elisabeth
Hinterlegt am:13 Apr 2019 15:37
Letzte Änderung:13 Apr 2019 15:37

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