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Robust autopilot design for landing a large civil aircraft in crosswind

Theis, Julian und Ossmann, Daniel und Thielecke, Frank und Pfifer, Harald (2018) Robust autopilot design for landing a large civil aircraft in crosswind. Control Engineering Practice, 76, Seiten 54-64. Elsevier. doi: 10.1016/j.conengprac.2018.04.010. ISSN 0967-0661.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0967066118300911

Kurzfassung

A comprehensive autolanding design for a representative model of a twin-engined commercial aircraft is presented in this paper. To facilitate the design task and minimize control law switching, a cascaded control structure is selected which resembles integrator chains. Classical loopshaping and robust control techniques are used to design the individual control loops. The emphasis is on providing a complete and comprehensive qualitative design strategy. The control system's ability to safely land the aircraft despite strong crosswind in a variety of possible scenarios is demonstrated in an industry-grade verification campaign. Nonlinear Monte Carlo simulations of the airliner model are used to assess the risk of unsafe landing conditions and provide insight into the performance characteristics and limitations of the proposed control system.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/125931/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Robust autopilot design for landing a large civil aircraft in crosswind
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Theis, JulianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ossmann, DanielDaniel.Ossmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4499-5639NICHT SPEZIFIZIERT
Thielecke, FrankNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pfifer, HaraldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2018
Erschienen in:Control Engineering Practice
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:76
DOI:10.1016/j.conengprac.2018.04.010
Seitenbereich:Seiten 54-64
Verlag:Elsevier
ISSN:0967-0661
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aircraft control; Flight control; Cascade control; Control design; Mixed sensitivity problem; H-infinity control
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ossmann, Daniel
Hinterlegt am:15 Jan 2019 09:35
Letzte Änderung:14 Jun 2023 17:11

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