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Assessment of body-freedom flutter for an unmanned aerial vehicle

Schäfer, Dominik und Vidy, Cyrille und Mack, Christoph und Arnold, Jürgen (2018) Assessment of body-freedom flutter for an unmanned aerial vehicle. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-018-0353-9. ISSN 1869-5590.

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Kurzfassung

The flutter characteristic of a highly swept flying wing unmanned aerial vehicle (UAV) is studied for the DLR-F19 concept. The compact geometry, which is based on the SACCON configuration, raises the question whether a coupling between rigid body and elastic modes, known as “body-freedom flutter”, is relevant for this configuration to be a critical flutter phenomenon. The important modes contributing to the various flutter mechanisms are identified by means of the average power of the modal unsteady aerodynamics. Furthermore, aerodynamic methods based on linear potential flow theory (MSC.Nastran DLM and ZAERO ZONA6) and the Euler equations are used to assess the accuracy of fast aerodynamic methods for flutter point prediction of this particular configuration at a low transonic Mach number of 0.8. The BFF phenomenon is further examined by modifying the mass and stiffness distributions of the configuration.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/125901/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Assessment of body-freedom flutter for an unmanned aerial vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schäfer, DominikD.Schaefer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vidy, CyrilleAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mack, ChristophAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Arnold, Jürgenjuergen.arnold (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2018
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-018-0353-9
Verlag:Springer
ISSN:1869-5590
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, body-freedom flutter, potential flow theory, Euler method, flying wing combat UAV
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation
Hinterlegt von: Arnold, Dipl.-Ing. Jürgen
Hinterlegt am:14 Jan 2019 10:56
Letzte Änderung:21 Nov 2023 09:11

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