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High-Enthalpy Effects on Hypersonic Boundary-Layer Transition

Wartemann, Viola und Wagner, Alexander und Wagnild, Ross und Pinna, Fabio und Miro Miro, Fernando und Tanno, Hideyuki und Johnson, Heath (2018) High-Enthalpy Effects on Hypersonic Boundary-Layer Transition. Journal of Spacecraft and Rockets, 56 (2), Seiten 347-356. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.A34281. ISSN 0022-4650.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/1.A34281

Kurzfassung

In the present study, three boundary-layer stability codes are compared based on hypersonic high-enthalpy boundary-layer flows around a blunted 7° half-angle cone. The code-to-code comparison is conducted between the following codes: the Nonlocal Transition analysis code of the DLR, German Aerospace Center (DLR); the Stability and Transition Analysis for hypersonic Boundary Layers code of VirtusAero LLC; and the VKI Extensible Stability and Transition Analysis code of the von Kármán Institute for Fluid Dynamics. The comparison focuses on the role of real-gas effects on the second-mode instability, in particular the disturbance frequency, and deals with the question on how far not accounting for real-gas effects compromises the stability analysis. The experimental test cases for the comparison are provided by the DLR High Enthalpy Shock Tunnel Göttingen and the Japan Aerospace Exploration Agency High Enthalpy Shock Tunnel. The focus of the comparison between the stability results and the measurements is, besides real-gas effects, the influence of uncertainties in the mean flow on the stability analysis.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/125546/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:High-Enthalpy Effects on Hypersonic Boundary-Layer Transition
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wartemann, ViolaViola.Wartemann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1920-3364NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, AlexanderAlexander.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9700-1522NICHT SPEZIFIZIERT
Wagnild, RossSandia National LaboratoriesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pinna, FabioVKINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Miro Miro, FernandoVKINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tanno, HideyukiJAXANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Johnson, HeathVirtusAero LLCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Dezember 2018
Erschienen in:Journal of Spacecraft and Rockets
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:56
DOI:10.2514/1.A34281
Seitenbereich:Seiten 347-356
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0022-4650
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hypersonic Boundary-Layer Transition, High-Enthalpy Effects, Real-Gas Effects, Stability Analysis, LST, PSE, High Enthalpy Shock Tunnel Göttingen
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Projekt ReFEx - Reusability Flight Experiment, R - Shefex III (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, BS
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Wartemann, Viola
Hinterlegt am:03 Jan 2019 13:46
Letzte Änderung:22 Nov 2023 07:03

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