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The Aircraft Noise Simulation Working Group (ANSWr) - V2 Aircraft Results

Sanders, Laurent und Thomas, Russell H. und Bertsch, Lothar und LeGriffon, Ingrid und Clark, Ian A. und June, Jason C. und Lorteau, Mathieu (2019) The Aircraft Noise Simulation Working Group (ANSWr) - V2 Aircraft Results. In: 25th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (Aeroacoustics 2019). 25th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (Aeroacoustics 2019), 2019-05-20 - 2019-05-23, Delft, The Netherlands. doi: 10.2514/6.2019-2540.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2019-2540

Kurzfassung

A joint research activity of DLR, NASA and ONERA in the field of aircraft noise simulation is described. The Aircraft Noise Simulation Working Group (ANSWr) has been established to compare simulation tools, establish guidelines for noise prediction, assess uncertainties associated with the simulation, and establish a common knowledge in the field. These goals have been accomplished through a benchmark of two aircraft: a tube and wing configuration as a reference case and a novel configuration V2. The benchmark setup and results for the reference aircraft are presented in a separate paper (jointly submitted). The purpose of this paper is to present the benchmark test case dealing with the V2, a high wing aircraft concept with engines mounted above the wings and fuselage. The noise of this configuration is greatly dependent on the acoustic shielding of the engines by the wings. Logically, the comparison of the computed results focuses on the acoustic shielding calculations as well as the noise source components.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/124501/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:AIAA 2019-2540 Session: Community Noise and Metrics & Sonic Boom II
Titel:The Aircraft Noise Simulation Working Group (ANSWr) - V2 Aircraft Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sanders, LaurentONERA, ChatillonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thomas, Russell H.NASA, LangleyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, LotharLothar.Bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
LeGriffon, IngridONERA, ChatillonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Clark, Ian A.NASA, LangleyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
June, Jason C.NASA, LangleyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lorteau, MathieuONERA, ChatillonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 Mai 2019
Erschienen in:25th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (Aeroacoustics 2019)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2019-2540
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aircraft noise prediction, tool benchmark, V2 aircraft, ONERA, NASA, ANSWr
Veranstaltungstitel:25th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (Aeroacoustics 2019)
Veranstaltungsort:Delft, The Netherlands
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 Mai 2019
Veranstaltungsende:23 Mai 2019
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, GO
Hinterlegt von: Winkels, Elisabeth
Hinterlegt am:07 Jun 2019 15:32
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:28

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