elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Strategy for RANS Turbulence Model Improvement

Grabe, Cornelia und Knopp, Tobias und Probst, Silvia und Burnazzi, Marco und Landa, Tim und Breitenstein, Wiebke und Scholz, Peter und Radespiel, Rolf und Strelets, Misha (2018) A Strategy for RANS Turbulence Model Improvement. In: 1st HiFiLeD Symposium on Industrial LES & DNS. 1st HiFiLeD Symposium on Industrial LES & DNS, 2018-11-14 - 2018-11-16, Brussels, Belgium.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
2MB

Offizielle URL: https://www.hifiled-symposium.eu/

Kurzfassung

The vision and final goal of DLR’s guiding concept of a virtual aircraft is the highly accurate numerical and digital modelling of an aircraft with all its properties and components. This requires the development and maturation of highly accurate, cost-effective computing methods including simulation methods for external aerodynamic flows. On the one hand, the related flow regimes are characterized by very high Reynolds numbers. On the other hand, the design and optimization of an aircraft at full coverage of the flight envelope requires an extremely large number of simulations. Hence, the only cost-effective way of doing computational flow simulations is to apply the Reynolds Averaged Navier-Stokes (RANS) equations and the related RANS turbulence models. State-of-the-art RANS turbulence models are an integrated part of wing design for cruise flight, but reliability and maturity for computational flow simulations towards the borders of the flight envelope has not yet been achieved, for example, for the high-lift flow regime. The presentation will give an overview of the activities at the C²A²S²E department at DLR in terms of improving RANS turbulence models and understanding certain flow phenomena in high detail for flow simulations towards the borders of the flight envelope based on experimental and numerical high-fidelity data.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122962/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Strategy for RANS Turbulence Model Improvement
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Grabe, Corneliacornelia.grabe (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6028-2757NICHT SPEZIFIZIERT
Knopp, Tobiastobias.knopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3161-5353NICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Silviasilvia.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burnazzi, MarcoMarco.Burnazzi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Landa, TimTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitenstein, WiebkeTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scholz, PeterTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Strelets, MishaSaint-Peterburg Polytechnical UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 November 2018
Erschienen in:1st HiFiLeD Symposium on Industrial LES & DNS
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulence Modeling, RANS, CFD, Virtual Product
Veranstaltungstitel:1st HiFiLeD Symposium on Industrial LES & DNS
Veranstaltungsort:Brussels, Belgium
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:14 November 2018
Veranstaltungsende:16 November 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - VicToria (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Grabe, Dr. Cornelia
Hinterlegt am:01 Mär 2019 07:12
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:26

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.