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A High-Speed PIV Study on trailing-edge noise sources

Schröder, Andreas und Dierksheide, Uwe und Herr, Michaela und Lauke, Thomas (2018) A High-Speed PIV Study on trailing-edge noise sources. In: Particle Image Velocimetry - A Practical Guide (3rd Edition) Particle Image Velocimetry, A Practical Guide, 3 (14.3). Springer International Publishing. 508 - 512. doi: 10.1007/978-3-319-68852-7_14. ISBN 978-3-319-68851-0.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-68852-7

Kurzfassung

Airframe noise is essentially due to the interaction of unsteady, mostly turbulent flow with the structure of the airplane, particularly caused by vortical flows around edges or over open cavities. A classical problem in this field is the trailing edge noise, which involves different noise generating mechanisms. The major noise contribution is provided by the span-wise component of vorticity, the corresponding dipole (“principal edge noise dipole”) is the sc. perturbed Lamb vector being perpendicular to the plane of the plate. A numerical simulation of trailing edge noise has been performed, based on HS-PIV input data. The source term of the acoustic analogies was directly computed from the measured HS-PIV velocity field quantities (namely the instantaneous velocity, vorticity and the mean flow). After linear interpolation onto the body-fitted block-structured grid for the trailing edge, these source term values were fed into the subsequent computational aeroacoustic (CAA) simulations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122437/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Zusätzliche Informationen:eBook: ISBN978-3-319-68852-7, Seitenzahl: XXVI, 669
Titel:A High-Speed PIV Study on trailing-edge noise sources
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schröder, Andreasandreas.schroeder (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6971-9262NICHT SPEZIFIZIERT
Dierksheide, UweLaVision, GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Herr, MichaelaMichaela.Herr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7275-7078154899491
Lauke, ThomasAS-TEANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2018
Erschienen in:Particle Image Velocimetry - A Practical Guide (3rd Edition)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:3
DOI:10.1007/978-3-319-68852-7_14
Seitenbereich:508 - 512
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Raffel, MarkusDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Willert, Christian E.DLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scarano, FulvioTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kähler, Christian J.Uni BW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wereley, Steven T.Purdue UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kompenhans, JürgenDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Particle Image Velocimetry, A Practical Guide
ISBN:978-3-319-68851-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High speed PIV, airframe noise, turbulent boundary layer
Institution:Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V.
Abteilung:AS-EXV
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - VicToria (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:14 Jan 2019 03:44
Letzte Änderung:07 Mär 2024 18:58

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