elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Improved airborne multipath modelling

Circiu, Mihaela-Simona und Caizzone, Stefano und Felux, Michael und Enneking, Christoph und Meurer, Michael (2018) Improved airborne multipath modelling. In: Proceedings of the 31st International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation, ION GNSS+ 2018, 2195 -2209. ION GNSS+ 2018, 2018-09-24 - 2018-09-28, Miami, Florida, US. doi: 10.33012/2018.15855.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
4MB

Offizielle URL: https://www.ion.org/publications/browse.cfm?proceedingsID=134

Kurzfassung

With the increasing number of satellites broadcasting signals on a second ARNS frequency (L5/E5a) available the dual frequency processing becomes a promising option for the next generation aviation users. In this context, characterizing the error sources of the navigation solution is crucial. This evaluation is particularly important because the next generation aviation users of GNSS will be able to utilize dual frequency measurements and eliminate the previously dominant ionospheric error term from the user error model. Accordingly, the multipath and code tracking errors will then constitute a much larger relative contribution to the total user ranging error than for a GPS L1 user. It is therefore necessary to carefully analyze the code noise and multipath error distribution to derive appropriate integrity figures for use in SBAS, ARAIM, and GBAS protection level equations. This paper presents the methodology to build the multipath models and proposes several improvements. The estimation of the multipath makes use of the carrier phase measurements, thus it is affected by the integer ambiguities. A new method for removing theambiguities from the multipath estimation is presented. The method suitable for measurements from flight data and is able to exclude measurements highly affected by multipath by using a derived

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122204/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Improved airborne multipath modelling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Caizzone, StefanoDLR, Stefano.Caizzone (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, Michaelmichael.felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Enneking, Christophchristoph.enneking (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meurer, MichaelMichael.Meurer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7465-6705NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2018
Erschienen in:Proceedings of the 31st International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation, ION GNSS+ 2018
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.33012/2018.15855
Seitenbereich:2195 -2209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multipath models, DFMC, aviation,
Veranstaltungstitel:ION GNSS+ 2018
Veranstaltungsort:Miami, Florida, US
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 September 2018
Veranstaltungsende:28 September 2018
Veranstalter :Institute of Navigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Circiu, Mihaela-Simona
Hinterlegt am:23 Nov 2018 14:32
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:26

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.