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Aeroacoustic wind tunnel testing of a 1:6.5 model scale innovative regional turboprop

Di Marco, Alessandro und Camussi, Roberto und Burghignoli, Lorenzo und Centracchio, Francesco und Averardo, Michele und Di Giulio, Massimiliano und Gemma, Riccardo und Adden, Stephan und Aschwanden, Peter und Müller, Jürg und Berkefeld, Tobias und Haxter, Stefan und Amoroso, Francesco (2018) Aeroacoustic wind tunnel testing of a 1:6.5 model scale innovative regional turboprop. In: 24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (3601), Seiten 1-22. AIAA. 24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2018, 2018-06-25 - 2018-06-29, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2018-3601. ISBN 978-162410560-9.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/6.2018-3601

Kurzfassung

The aeroacoustics of an innovative regional turboprop aircraft is experimentally investigated on a 6.5 scaled model. The measurement campaign was performed at the RUAG Large Subsonic Wind Tunnel in Emmen. The model was mounted on a ceiling strut in the 7-by-5 meters test section, not acoustically treated. The aeroacoustic noise generated by the aircraft model was evaluated analyzing the pressure fluctuations acquired through a phased array of 144 microphones installed on a flat-plate on the test section floor. Pressure fluctuations were acquired in different configurations the most important ones being: the baseline solution (no innovative device applied) with engine on and the model equipped with lined Flap. For the engine on configuration, take-off and approach settings were tested, whereas only the landing configurations was investigated for the baseline lined flap comparison. The main parameters varied during the tests were: the propeller thrust, the propeller revolutions per minute, the speed of the air-flow, the incidence angle of the aircraft and the position of the microphone array. Data were rocessed and then analyzed in the frequency domain and using a conventional beamforming algorithm to retrieve the sound

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122138/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:AIAA 2018-3601, Paper DOI: 10.2514/6.2018-3601
Titel:Aeroacoustic wind tunnel testing of a 1:6.5 model scale innovative regional turboprop
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Di Marco, AlessandroUniverity Roma TRENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Camussi, RobertoUniverity Roma TRENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burghignoli, LorenzoUniverity Roma TRENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Centracchio, FrancescoUniverity Roma TRENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Averardo, MicheleLeonardo CompanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Di Giulio, MassimilianoLeonardo CompanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gemma, RiccardoLeonardo CompanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Adden, StephanIBK Innovation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Aschwanden, PeterRUAG AviationNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Müller, JürgRUAG AviationNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Berkefeld, Tobiastobias.berkefeld (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Haxter, StefanStefan.Haxter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Amoroso, FrancescoEuroTech SasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 Juni 2018
Erschienen in:24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2018-3601
Seitenbereich:Seiten 1-22
Verlag:AIAA
Name der Reihe:Conference Proceedings Online
ISBN:978-162410560-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustic Measurement
Veranstaltungstitel:24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2018
Veranstaltungsort:Atlanta, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2018
Veranstaltungsende:29 Juni 2018
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:04 Dez 2018 16:54
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:26

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