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Structural Sizing of a Rotorcraft Fuselage using an Integrated Design Approach

Schwinn, Dominik und Weiand, Peter und Schmid, Matthias und Buchwald, Michel (2018) Structural Sizing of a Rotorcraft Fuselage using an Integrated Design Approach. In: 31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2018. 31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 2018-09-09 - 2018-09-14, Belo Horizonte, MG, Brasilien. ISBN 978-393218288-4.

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Offizielle URL: https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2018/data/papers/ICAS2018_0082_paper.pdf

Kurzfassung

Many years the primary design objective of new helicopters was the design of the main rotor(s). Within the last couple of years, this approach has changed into an assessment of all helicopter components as an overall system, thus turning rotorcraft design into a highly interdisciplinary process. Aerodynamics, flight mechanics, structural evaluation, etc. strongly affect each other and these mutual influences are taken into account from the very first design stages. However, weight prediction in early stages still represents an essential part of the design process as it determines the basic properties of the rotorcraft. Due to its function to carry crew and payload as well as to serve as the central mounting for all components, the fuselage represents a major part of the rotorcraft, therefore the structural design of the fuselage airframe constitutes a significant factor of the rotorcraft design at preliminary level.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121835/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Structural Sizing of a Rotorcraft Fuselage using an Integrated Design Approach
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schwinn, Dominikdominik.schwinn (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2341-9632NICHT SPEZIFIZIERT
Weiand, PeterPeter.Weiand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0964-6225NICHT SPEZIFIZIERT
Schmid, Matthiasmatthias.schmid (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Buchwald, MichelMichel.Buchwald (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:978-393218288-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:rotorcraft integrated design; multidisciplinary design optimization; airframe structural sizing; weight estimation
Veranstaltungstitel:31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Belo Horizonte, MG, Brasilien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 September 2018
Veranstaltungsende:14 September 2018
Veranstalter :International Council of the Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen und Werkstoffe (alt), L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Strukturelle Integrität
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, BS
Hinterlegt von: Schwinn, Dominik
Hinterlegt am:15 Nov 2018 10:26
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:25

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