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DLR transonic inverse design code, extensions and modifications to increase versatility and robustness

Streit, Thomas und Hoffrogge, Cornelius (2017) DLR transonic inverse design code, extensions and modifications to increase versatility and robustness. The Aeronautical Journal, 121 (1245), Seiten 1733-1757. Cambridge University Press. doi: 10.1017/aer.2017.101. ISSN 0001-9240.

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Offizielle URL: https://www.cambridge.org/core/journals/aeronautical-journal/article/dlr-transonic-inverse-design-code-extensions-and-modifications-to-increase-versatility-and-robustness/8AB1106222D289BCEE073459C300D0D0

Kurzfassung

The DLR inverse design code computes the wing geometry for a prescribed target pressure distribution. It is based on the numerical solution of the integral inverse transonic small perturbation (TSP) equations. In this work, several extensions and modifications of the inverse design code are described. Results are validated with corresponding redesign test cases. The first modification concerns applications for high transonic Mach numbers or cases with strong shocks. The introduced modifications enable converged design solutions for cases where the original method failed. The second modification is the extension of the code to general non-planar wings. Previously, the design code was restricted to non-planar wing designs with small dihedral or to nacelle design. A third modification concerns aerofoil/wings designed for wind-tunnel design. In order to design a swept wing between two wind-tunnel walls, the solution method was extended to two symmetry planes. The introduced extensions and modifications have increased the robustness and range of applicability of the inverse design code.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121285/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:DLR transonic inverse design code, extensions and modifications to increase versatility and robustness
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Streit, ThomasTh.Streit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoffrogge, Cornelius2st107225 (at) stud.uni-stuttgart.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2017
Erschienen in:The Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:121
DOI:10.1017/aer.2017.101
Seitenbereich:Seiten 1733-1757
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bearmann, Peteraerojournal (at) aerosociety.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Cambridge University Press
ISSN:0001-9240
Status:veröffentlicht
Stichwörter:inverse design method, transonic small Perturbation (TSP), transonic wing design, non-planar wing design, wind tunnel swept wing design
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Streit, Dr.rer.nat. Thomas
Hinterlegt am:06 Aug 2018 12:21
Letzte Änderung:27 Nov 2023 11:56

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