elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Influences of automated driving on individuals’ spatial and temporal behavior

Lenz, Barbara (2018) Influences of automated driving on individuals’ spatial and temporal behavior. International Research Conference Robophilosophy, 2018-02-14 - 2018-02-17, Wien.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Automated driving will provide new options for the ways in which people travel. In particular, the opportunity to spend travel time on activities other than driving will have major ramifications. As travel is no longer a “disutility” but can be integrated in everyday activity plans, accepted times and accepted distances for travel will change. Existing travel patterns allow for a first estimation of how attractive an alternative time use may be for different segments of road users. If travel times are less than 15 minutes (as this is the case for about 45% of all trips made on a weekday in Germany), using such time for alternative productive activities does not seem worthwhile to people. These findings are reinforced by surveys assessing how individuals perceive the utility of various alternative activities while riding in an autonomous vehicle: at the top of the list we find relaxing, not productive activities. While these considerations reflect a short-term perspective, individuals’ spatial and temporal behavior may change in the long term. These changes will depend on a variety of factors such as the spatial pattern of real estate prices and incomes, social structure and life styles, and also built infrastructure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121087/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Influences of automated driving on individuals’ spatial and temporal behavior
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lenz, BarbaraBarbara.Lenz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6027-7576NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 Februar 2018
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automated driving, ways in travel, alternative time use, individuals’ spatial and temporal behavior, change depends on a variety of factors
Veranstaltungstitel:International Research Conference Robophilosophy
Veranstaltungsort:Wien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:14 Februar 2018
Veranstaltungsende:17 Februar 2018
Veranstalter :Aarhus University und Universität Wien
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Leitungsbereich VF
Hinterlegt von: Zeppan, Katja
Hinterlegt am:10 Dez 2019 11:50
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:25

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.