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Automated Optimization of the MULDICON Inlet with Minimum Losses and Reduced Sight onto the Compressor Front Face

Voss, Christian und Trost, Marco (2018) Automated Optimization of the MULDICON Inlet with Minimum Losses and Reduced Sight onto the Compressor Front Face. In: 2018 AIAA AVIATION FORUM. 2018 AIAA AVIATION Forum, 2018-06-25 - 2018-06-29, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2018-3165.

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Kurzfassung

The main target of the DLR project Mephisto is to achieve a holistic design capability for a UCAV configuration in military use. In order to ensure survivability of the aircraft a reduction of the visibility of the fan area for preventing radar and infrared detection is necessary. In addition, the flow losses should be kept as low as possible and a homogeneous inflow to the engine should be achieved. Therefore, an S-shaped engine intake duct is designed via automated optimization. Within this optimization process 27 free geometrical parameters are varied to design the intake duct, considering aerodynamic flow field characteristics. The optimized S-duct geometries show a significant visibility reduction onto the engine compressor unit, with tolerable total pressure losses and acceptable flow inhomogeneities.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/120914/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Automated Optimization of the MULDICON Inlet with Minimum Losses and Reduced Sight onto the Compressor Front Face
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Voss, Christianchristian.voss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Trost, MarcoMarco.Trost (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:2018 AIAA AVIATION FORUM
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2018-3165
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Optimierung, Einlauf
Veranstaltungstitel:2018 AIAA AVIATION Forum
Veranstaltungsort:Atlanta, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2018
Veranstaltungsende:29 Juni 2018
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Verdichtertechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Hinterlegt von: Voß, Herr Christian
Hinterlegt am:12 Jul 2018 09:57
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:25

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