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Improved analytical prediction of Boundary-Layer induced rotor noise using circumferential modes

Staggat, Martin und Moreau, Antoine und Guerin, Sebastien (2018) Improved analytical prediction of Boundary-Layer induced rotor noise using circumferential modes. FAN 2018, 2018-04-18 - 2018-04-20, Darmstadt, Germany.

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Kurzfassung

An improved theory addressing the interaction noise of a turbulent boundary layer with an open rotor is presented. Compared to a prior version, central components, such as the prediction of the turbulent velocity spectra, the correlation lengths and the stream tube contraction, are modified or included to better address the strongly anisotropic character of the boundary layer turbulence. The predictions with the improved theory shows a better agreement with some benchmark data with regard to the amplitude and spectral shape of the sound pressure signals.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/120869/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Improved analytical prediction of Boundary-Layer induced rotor noise using circumferential modes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Staggat, Martinmartin.staggat (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4380-0828133662745
Moreau, Antoineantoine.moreau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Guerin, SebastienSebastien.Guerin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 April 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:BLI, Boundary Layer Ingestion, Open Rotors, Interaction Noise
Veranstaltungstitel:FAN 2018
Veranstaltungsort:Darmstadt, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2018
Veranstaltungsende:20 April 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Verdichtertechnologien (alt)
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Staggat, Martin
Hinterlegt am:09 Jul 2018 11:16
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:25

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