elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

An Area-wide Traffic Signal Coordination Method Based on the Deep First Search of Intersection's Importance

Lu, Ting und Bei, Xiaoxu und Liu, Guiyun (2018) An Area-wide Traffic Signal Coordination Method Based on the Deep First Search of Intersection's Importance. Journal of Transportation Systems Engineering & Information Technology, 18 (2), Seiten 80-87. Elsevier. doi: 10.16097/j.cnki.1009-6744.2018.02.013. ISSN 1009-6744.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.tseit.org.cn

Kurzfassung

The continuous expansion of urban road network challenges the urban traffic control system seriously. This paper analyzes the traffic correlation between the intersections and the traffic flow parameters that represent the correlation, so as to clarify the topology of the road network. The intersection importance estimation model is built based on the road network topology. Then the area-wide traffic signal coordination method is designed by the deep first search of priority order. This method establishes a balanced network traffic flow signal coordination control method from a global perspective. At last, the proposed method is compared with the signal control scheme optimized by Synchro 7. The micro-simulation program SUMO is used to evaluate the control effectiveness. The simulation result shows that the proposed method can improve signal control performance effectively.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/120213/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An Area-wide Traffic Signal Coordination Method Based on the Deep First Search of Intersection's Importance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lu, Tingluting (at) nbu.edu.cnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bei, Xiaoxuxiaoxu.bei (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Liu, Guiyunliuguiyun (at) nbu.edu.cnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 April 2018
Erschienen in:Journal of Transportation Systems Engineering & Information Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:18
DOI:10.16097/j.cnki.1009-6744.2018.02.013
Seitenbereich:Seiten 80-87
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
MAo, BaohuaSystems Engineering Society of ChinaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:1009-6744
Status:veröffentlicht
Stichwörter:urban traffic, signal coordination, intersection importance, intersection correlation, road network topology
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Bei, XiauXu
Hinterlegt am:14 Jun 2018 11:47
Letzte Änderung:14 Jun 2023 17:17

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.