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Impact of TDX-1 Roll Steering on SAR Performance during TDM Change-DEM Phase

Kraus, Thomas (2018) Impact of TDX-1 Roll Steering on SAR Performance during TDM Change-DEM Phase. Projektbericht. Institut für Hochfrequenztechnik und Radarsysteme. 17 S.

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Kurzfassung

This technical note summarizes the effect of the TanDEM-X Change-DEM Phase formations on the roll steering mechanism. The output of the described analyses is a proposal for the attitude steering table update sequence during the considered mission phase based on performance considerations. Practical considerations like a maximum feasible update rate of the space-craft table are also taken into account.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119259/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:Impact of TDX-1 Roll Steering on SAR Performance during TDM Change-DEM Phase
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kraus, ThomasT.Kraus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9486-7371NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2018
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:17
Status:veröffentlicht
Stichwörter:attitude steering, roll steering, satellite attitude, SAR performance, NESZ
Institution:Institut für Hochfrequenztechnik und Radarsysteme
Abteilung:Satelliten-SAR-Systeme
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Erdbeobachtung
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R EO - Erdbeobachtung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Projekt TanDEM-X (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Hochfrequenztechnik und Radarsysteme > Satelliten-SAR-Systeme
Hinterlegt von: Kraus, Thomas
Hinterlegt am:26 Mär 2018 09:16
Letzte Änderung:26 Mär 2018 09:16

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