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Comparison of Faceted and Blunt Lifting Bodies for Reentry Flights

Wartemann, Viola und Weihs, Hendrik und Eggers, Thino (2018) Comparison of Faceted and Blunt Lifting Bodies for Reentry Flights. Journal of Spacecraft and Rockets, 55 (4), Seiten 877-886. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.A33965. ISSN 0022-4650.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/1.A33965

Kurzfassung

The design of a reentry vehicle strongly depends on the entry strategy of the projected mission. From the aerodynamic point of view, the layout of a hypersonic vehicle is a compromise between a vehicle being blunt enough to reduce the aerodynamic heating and sharp enough to obtain acceptable aerodynamic and propulsive efficiency. The selected flight configurations in this paper are wingless lifting bodies. Two different types of lifting bodies are compared: a sharp and a blunt body. The chosen blunt bicone is one of the Reusability Flight Experiment geometries, which were designed in the frame of the DLR, German Aerospace Center vehicle concept study of Reusability Flight Experiment. The sharp configuration is one of the DLR, German Aerospace Center Sharp Edge Flight Experiment configurations, which are a faceted body with sharp leading edge. The focus of the present study is the discussion of advantages and drawbacks of both concepts with respect to structure and aerodynamics.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119190/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Comparison of Faceted and Blunt Lifting Bodies for Reentry Flights
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wartemann, ViolaViola.Wartemann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1920-3364NICHT SPEZIFIZIERT
Weihs, HendrikHendrik.Weihs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eggers, ThinoThino.Eggers (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4377-7739NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 März 2018
Erschienen in:Journal of Spacecraft and Rockets
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:55
DOI:10.2514/1.A33965
Seitenbereich:Seiten 877-886
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0022-4650
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SHEFEX, Sharp Edge Flight Experiment, ReFEx, Reusability Flight Experiment, lifting body, bicone, stability and trim characteristics, thermal analysis, aerodynamic performance, structure analysis, faceted TPS concept
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Shefex III (alt), R - Projekt ReFEx - Reusability Flight Experiment
Standort: Braunschweig , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, BS
Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Raumfahrt - System - Integration
Hinterlegt von: Wartemann, Viola
Hinterlegt am:09 Mär 2018 09:56
Letzte Änderung:22 Nov 2023 07:03

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