elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Effect of Boundary Layer Control with Roughness Elements on the Wake Flow of Moving Train Models

Buhr, Alexander und Ehrenfried, Klaus (2018) The Effect of Boundary Layer Control with Roughness Elements on the Wake Flow of Moving Train Models. Third International Conference in numerical and experimental aerodynamics of road vehicles and trains (Aerovehicles 3), 2018-06-13 - 2018-06-15, Mailand, Italien. ISBN 9788894364200.

[img] PDF
5MB

Offizielle URL: https://www.eko.polimi.it/index.php/AeroVehicles3/polimi

Kurzfassung

Moving model experiments are used to investigate the flow around three different train geometries. Due to the difference in the Reynolds number, the flow might not be directly comparable to full-scale measurements. Boundary layer control is used to influence the flow around the train model and increase the boundary layer velocity. With view on the standards given by the Technical specification of Interoperability, the analysis of the wake shows increased maximum induced flow velocities at the specific standard measurement position.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119054/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:The Effect of Boundary Layer Control with Roughness Elements on the Wake Flow of Moving Train Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Buhr, AlexanderAlexander.Buhr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6805-2531NICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, KlausKlaus.Ehrenfried (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 Juni 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:9788894364200
Status:veröffentlicht
Stichwörter:slipstream, boundary layer control, wake flow structure, TSI, moving train model, high-speed particle image velocimetry, tunnel simulation facility
Veranstaltungstitel:Third International Conference in numerical and experimental aerodynamics of road vehicles and trains (Aerovehicles 3)
Veranstaltungsort:Mailand, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 Juni 2018
Veranstaltungsende:15 Juni 2018
Veranstalter :Politecnico di Milano
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme, GO
Hinterlegt von: Buhr, Alexander
Hinterlegt am:04 Jul 2018 13:29
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:23

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.