Lemarechal, Jonathan (2017) Receptivity of Stationary Crossflow Vortices to Distributed Surface Roughness - Experimental. Airbus PhD Day, 2017-09-05, Bristol, England.
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Kurzfassung
The skin friction is the major contributor to the overall drag of aircraft. For swept wing aircraft transition occurs very early due te the statienary cressflew instabil ity. Therefore, experimental werk investigating the receptivity ef a wing's surface tewards stationary crossflow is investigated. The pester gives an update of the werk within the Patenschaft.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/118610/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Poster) | ||||||||
Titel: | Receptivity of Stationary Crossflow Vortices to Distributed Surface Roughness - Experimental | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2017 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | TSP, Crossflow, Distributed Roughnes, Receptivity | ||||||||
Veranstaltungstitel: | Airbus PhD Day | ||||||||
Veranstaltungsort: | Bristol, England | ||||||||
Veranstaltungsart: | Workshop | ||||||||
Veranstaltungsdatum: | 5 September 2017 | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Simulation und Validierung (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO | ||||||||
Hinterlegt von: | Bachmann, Barbara | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2018 11:40 | ||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:22 |
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