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Receptivity of Stationary Crossflow Vortices to Distributed Surface Roughness - Experimental

Lemarechal, Jonathan (2017) Receptivity of Stationary Crossflow Vortices to Distributed Surface Roughness - Experimental. Airbus PhD Day, 2017-09-05, Bristol, England.

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393kB

Kurzfassung

The skin friction is the major contributor to the overall drag of aircraft. For swept wing aircraft transition occurs very early due te the statienary cressflew instabil ity. Therefore, experimental werk investigating the receptivity ef a wing's surface tewards stationary crossflow is investigated. The pester gives an update of the werk within the Patenschaft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/118610/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Receptivity of Stationary Crossflow Vortices to Distributed Surface Roughness - Experimental
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lemarechal, JonathanJonathan.Lemarechal (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:TSP, Crossflow, Distributed Roughnes, Receptivity
Veranstaltungstitel:Airbus PhD Day
Veranstaltungsort:Bristol, England
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsdatum:5 September 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:31 Jan 2018 11:40
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:22

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