elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Aeroelastic Mode Control using H2-optimal Blends for Inputs and Outputs

Pusch, Manuel (2018) Aeroelastic Mode Control using H2-optimal Blends for Inputs and Outputs. In: AIAA Guidance, Navigation, and Control (GNC) Conference. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, 2018-01-08 - 2018-01-12, Kissimmee, FL. doi: 10.2514/6.2018-0618.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

For flexible aircraft, it is often required to control individual aeroelastic modes which are lightly damped or even unstable. In order to achieve a maximum controller performance, a large number of measurements and control surfaces is required, which in turn complicates controller design. Blending control inputs and measurement outputs, individual aeroelastic modes can be isolated efficiently and hence controlled by a single input single output controller. In this paper, a novel approach is presented for designing H2-optimal blending vectors for the control of individual aeroelastic modes. An efficient algorithm is derived to jointly compute the interdependent input and output blending vectors, where an explicit mode decoupling can be considered. The effectiveness of the proposed approach is proven by designing a gust load alleviation system for a flexible aircraft with distributed flaps and measurements.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/118309/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Aeroelastic Mode Control using H2-optimal Blends for Inputs and Outputs
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pusch, ManuelManuel.Pusch (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2018
Erschienen in:AIAA Guidance, Navigation, and Control (GNC) Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2018-0618
Status:veröffentlicht
Stichwörter:gust load alleviation, control allocation, blending, h2-optimal, aeroelastic mode control
Veranstaltungstitel:AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference
Veranstaltungsort:Kissimmee, FL
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Januar 2018
Veranstaltungsende:12 Januar 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Pusch, Manuel
Hinterlegt am:25 Jan 2018 13:19
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:22

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.