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An analytical scaling approach for low-velocity impact on composite structures

Bogenfeld, Raffael Marius und Kreikemeier, Janko und Wille, Tobias (2018) An analytical scaling approach for low-velocity impact on composite structures. Composite Structures, Seiten 71-84. Elsevier. doi: 10.1016/j.compstruct.2017.12.012. ISSN 0263-8223.

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Kurzfassung

For the analysis of low-velocity impact, this work provides an analytic scaling approach, permitting to analyze structural impact scenarios on a small reference coupon. Thus, the numerical prediction of impact damage on large structures through high-fidelity methods is made possible. Yet, the massive computational effort needed for these virtual tests even on a coupon level means a major challenge to their application in the design process of a structure. To reduce the computational effort, local analysis approaches consider only damage-prone areas for an actual damage analysis. Our approach permits the analysis of structural impact scenarios on a much smaller reference coupon that represents the damage-prone area. An analytical spring-mass model transfers the impact parameters between the structural and the coupon level. For this purpose, the spring-mass model captures the impact-damage state by a scalar parameter. The transfer between the reference coupon and the structure is based on the equivalence of this damage parameter. Thus, a coupon simulation or coupon test result is given validity for a structural impact scenario. So, based on a single coupon simulation, areal impact assessment of a structure is made possible. This methodology is validated through experiments and a demonstrated on a generic aircraft door structure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/117871/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An analytical scaling approach for low-velocity impact on composite structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bogenfeld, Raffael MariusRaffael.Bogenfeld (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-269XNICHT SPEZIFIZIERT
Kreikemeier, Jankojanko.kreikemeier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wille, Tobiastobias.wille (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0009-5777-2822NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 März 2018
Erschienen in:Composite Structures
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.compstruct.2017.12.012
Seitenbereich:Seiten 71-84
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Ferreira, A. J. M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0263-8223
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Impact analysis; Low-velocity impact; Analytical methods; Damage simulation; Structural impact; Delamination; Schlagschaden
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt), L - Strukturen und Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Strukturmechanik
Hinterlegt von: Bogenfeld, Raffael Marius
Hinterlegt am:29 Jan 2018 07:05
Letzte Änderung:08 Nov 2023 14:41

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