elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English Sonntag, 29. Dezember 2024
Schriftgröße: [-] Text [+]

An activity-based and dynamic approach to calculate road traffic noise damages

Kaddoura, Ihab und Kröger, Lars und Nagel, Kai (2017) An activity-based and dynamic approach to calculate road traffic noise damages. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 54, Seiten 335-347. Elsevier. doi: 10.1016/j.trd.2017.06.005. ISSN 1361-9209.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
4MB

Kurzfassung

In this paper, an activity-based and dynamic approach is presented to analyze Population exposures to road traffic noise. The contribution of this innovative approach is that (1) affected people at the workplace and places of education are incorporated and (2) the within day dynamics of varying population densities in different Areas of the city is explicitly taken into account. The proposed methodology is applied to a real-world case study of the Greater Berlin area. The results demonstrate the need to account for the spatial and temporal variation in the population since the use of static resident numbers would result in an overestimation of residential noise damages. Going beyond residential exposures, the inclusion of further activity types is found to have a substantial effect on the results. Assuming individuals at work or education to be additionally affected by noise, Population exposures in the central business districts are much larger than in residential areas. The proposed approach may be seen as a first step towards improved noise mapping standards to provide better recommendations for policy makers and ensure a more efficient use of noise control strategies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/117853/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An activity-based and dynamic approach to calculate road traffic noise damages
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iD
Kaddoura, Ihab
Kröger, LarsLars.Kroeger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1807-924X
Nagel, Kai
Datum:2017
Erschienen in:Transportation Research Part D: Transport and Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:54
DOI:10.1016/j.trd.2017.06.005
Seitenbereich:Seiten 335-347
Verlag:Elsevier
ISSN:1361-9209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Road traffic noise Exposure analysis Noise maps Activity-based transport modeling END 2002/49/EC
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Kröger, Lars
Hinterlegt am:11 Jan 2018 14:44
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Einige Felder oben sind zurzeit ausgeblendet: Alle Felder anzeigen
Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.