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Study of Total Pressure Losses at the Engine Face of a Submerged Inlet with an Ingested Vortex

Koch, Stefan und Rütten, Markus und Rein, Martin (2018) Study of Total Pressure Losses at the Engine Face of a Submerged Inlet with an Ingested Vortex. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XI Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design 136, 136. Springer. Seiten 361-371. doi: 10.1007/978-3-319-64519-3_33. ISBN 978-3-319-64518-6. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1007/978-3-319-64519-3_33

Kurzfassung

An experimental study of the effect of an ingested vortex into an S-duct diffuser on flow conditions at the engine face is presented. In order to form a boundary layer of well-defined thickness ahead of the intake which is also in-gested at the same time, the diffuser is arranged on a flat plate. The dependence of the vortex circulation on the flow in the diffuser has been examined in a paramet-ric study in a blow-down wind tunnel. The free-stream Mach number was varied between M = 0.30 and M = 0.65 at a fixed mass flow at the engine face. In the in-troduction the importance of boundary layer ingesting highly integrated intakes is briefly discussed. This is followed by a description of the analytical design of the generic intake model, the cryogenic blowdown tunnel DNW-KRG in which the experimental tests have been performed, and the measurement techniques. There-after, experimental findings are discussed in detail and conclusions are drawn.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/117262/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:ISSN 1860-0824 (elektronisch; ISBN 978-3-319-64519-3 (eBook)
Titel:Study of Total Pressure Losses at the Engine Face of a Submerged Inlet with an Ingested Vortex
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Koch, StefanStefan.Koch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rütten, Markusmarkus.ruetten (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7991-5064NICHT SPEZIFIZIERT
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics XI
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:136
DOI:10.1007/978-3-319-64519-3_33
Seitenbereich:Seiten 361-371
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUNI StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bansmer, StephanTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Semaan, RichardTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design 136
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-64518-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Integrated Intake, UCAV, Aerodynamic Interface Plane, DNW-KRG, Vortex Ingestion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:15 Dez 2017 12:26
Letzte Änderung:20 Jul 2023 12:30

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