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High-Lift Design for a Forward Swept Natural Laminar Flow Wing

Keller, Dennis (2017) High-Lift Design for a Forward Swept Natural Laminar Flow Wing. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2017-09-05 - 2017-09-07, Munich.

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Kurzfassung

The scope of the paper is to present the results of a RANS based aerodynamic high-lift design for a natural laminar flow wing with negative sweep. The chosen high-lift system consists of a Krueger leading edge flap with shielding function and a fixed-vane trailing edge flap. The design was first optimized in two main wing sections and then verified by 3D RANS simulations of a wing-body model. Finally, engines were added to the geometric model in order to estimate the high-lift performance of the landing configuration. With a maximum lift coefficient of 2.85 for the wing-body model with engine, the target from the preliminary aircraft design was reached. Further potential for improvement was found in the optimization strategy and the shape of the fuselage-wing junction.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/116064/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Lift Design for a Forward Swept Natural Laminar Flow Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Keller, DennisDennis.Keller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1471-9433NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamics High-Lift Natural Laminar Flow Forward Swept Wing Computational Fluid Dynamics
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Munich
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:5 September 2017
Veranstaltungsende:7 September 2017
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Keller, Dennis
Hinterlegt am:05 Dez 2017 11:14
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:20

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