elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Direct train-to-train communications at low UHF frequencies

Lehner, Andreas und Strang, Thomas und Unterhuber, Paul (2017) Direct train-to-train communications at low UHF frequencies. IET Microwaves, Antennas & Propagation, Seiten 1-6. Institution of Engineering and Technology (IET). doi: 10.1049/iet-map.2017.0597. ISSN 1751-8725.

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: http://digital-library.theiet.org/content/journals/10.1049/iet-map.2017.0597

Kurzfassung

Fundamental modernization of railway transportation is on the agenda of the Next Generation Train (NGT) project funded by the German Aerospace Center DLR as well as the Roll2Rail project within the Shift2Rail initiative. Reliable direct Train to Train (T2T) communication can significantly enhance train control and signaling towards semi or fully autonomous operation, in order to significantly increase the efficiency and safety. With Terrestrial Trunked Radio (TETRA) a communication standard is available with high potential for this use-case. It offers the ability of direct communications between vehicles, i.e. ad-hoc communications over several kilometers. In this paper, we summarize the results of T2T measurements conducted at 450 MHz. We will characterize the propagation conditions and assess the link performance by analyzing transmissions in different scenarios and railway environments.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/116023/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Direct train-to-train communications at low UHF frequencies
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lehner, AndreasAndreas.Lehner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0141-2747NICHT SPEZIFIZIERT
Strang, Thomasthomas.strang (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-1313-4751NICHT SPEZIFIZIERT
Unterhuber, PaulPaul.Unterhuber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0564-9066NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 November 2017
Erschienen in:IET Microwaves, Antennas & Propagation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1049/iet-map.2017.0597
Seitenbereich:Seiten 1-6
Verlag:Institution of Engineering and Technology (IET)
ISSN:1751-8725
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UHF, channel, model, update delay, mobile, communications, M2M, V2V, T2T, TETRA, NGT, RCAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation
Hinterlegt von: Lehner, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:28 Nov 2017 13:25
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:49

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.