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Allocation of Distributed Flaps for Gust Load Alleviation

Pusch, Manuel (2017) Allocation of Distributed Flaps for Gust Load Alleviation. 1st Conference on Control Technology and Application, 2017-08-27 - 2017-08-30, Waimea, HI, USA. doi: 10.1109/CCTA.2017.8062766.

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Kurzfassung

Increasing the number and functionality of control surfaces provides great potential to improve aircraft performance. This, however, complicates the design of the control allocation system commonly used for flight control. A novel method for linear control allocation is presented which allows considering an arbitrary number of frequency dependent control objectives. The method systematically identifies principal control input directions for predefined performance channels by means of a balancing state space transformation. The effectiveness of the method is proven by designing a gust load alleviation system for a flexible aircraft with distributed trailing edge flaps.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114398/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Allocation of Distributed Flaps for Gust Load Alleviation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pusch, Manuelmanuel.pusch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/CCTA.2017.8062766
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Control Allocation, Gust Load Alleviation, Flexible Aircraft, Aeroelasticity, Balanced Truncation
Veranstaltungstitel:1st Conference on Control Technology and Application
Veranstaltungsort:Waimea, HI, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 August 2017
Veranstaltungsende:30 August 2017
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Pusch, Manuel
Hinterlegt am:16 Okt 2017 09:46
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:18

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