elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The First Wind Tunnel Test of the Multiple Swashplate System: Test Procedure and Principal Results

Küfmann, Philip und Bartels, Rainer und van der Wall, Berend G. und Schneider, Oliver und Holthusen, Hermann und Gomes, Jorge (2017) The First Wind Tunnel Test of the Multiple Swashplate System: Test Procedure and Principal Results. Journal of the American Helicopter Society, 62 (4), Seiten 1-13. American Helicopter Society. doi: 10.4050/JAHS.62.042002. ISSN 0002-8711.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

In September 2015, the DLR completed the first wind tunnel test of its patented Multiple Swashplate System in the DNW's Large Low-Speed Facility in the Netherlands. During these tests, the potential of this new active rotor control system to effectively reduce noise, vibration, and power consumption using several individual blade control strategies, including 2/rev inputs, was successfully demonstrated on two different model rotors without using actuators in the rotating frame. For a Mach-scaled Bo105 model, rotor power reductions of up to 4% in level flight and reductions of the weighted 4/rev vibratory hub loads of up to 77% in a descent flight condition were measured, and BVI noise levels were reduced by up to 4.5 dB by the application of 3/rev higher harmonic control, confirming findings from the HART II test. For the second model rotor using a contemporary blade geometry, the maximum reductions were measured at 3%, 52%, and 3.9 dB for power, vibration, and BVI noise, respectively.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114309/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The First Wind Tunnel Test of the Multiple Swashplate System: Test Procedure and Principal Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Küfmann, Philipft-hubhttps://orcid.org/0000-0003-0932-3247NICHT SPEZIFIZIERT
Bartels, RainerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.berend.vanderwall (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6144-0921NICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, Oliveroliver.schneider (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0229-0756NICHT SPEZIFIZIERT
Holthusen, Hermanndnw, netherlandsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gomes, Jorgednw, netherlandsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 August 2017
Erschienen in:Journal of the American Helicopter Society
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:62
DOI:10.4050/JAHS.62.042002
Seitenbereich:Seiten 1-13
Verlag:American Helicopter Society
ISSN:0002-8711
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HHC, IBC, Multiple Swashplate System, helicopter, Vibration control, noise reduction
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt), L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Küfmann, Philip
Hinterlegt am:25 Okt 2017 16:23
Letzte Änderung:02 Nov 2023 13:28

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.