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Estimate of Rotor Controls and Blade Flapping Caused by an Orthogonal Vortex Disturbance

van der Wall, Berend G. (2018) Estimate of Rotor Controls and Blade Flapping Caused by an Orthogonal Vortex Disturbance. Journal of the American Helicopter Society, 63 (2), Seiten 1-6. American Helicopter Society. doi: 10.4050/JAHS.63.025001. ISSN 0002-8711.

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Kurzfassung

Based on blade element/momentum theory the aerodynamic impact on rotor controls and blade flapping caused by a straight line vortex penetrating orthogonally the plane of a rotor disk is solved using a realistic swirl velocity profile. The collective and cyclic controls needed for disturbance rejection and the coning and cyclic flapping motion developing are computed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113672/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Estimate of Rotor Controls and Blade Flapping Caused by an Orthogonal Vortex Disturbance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.berend.vanderwall (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6144-0921NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2018
Erschienen in:Journal of the American Helicopter Society
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:63
DOI:10.4050/JAHS.63.025001
Seitenbereich:Seiten 1-6
Verlag:American Helicopter Society
ISSN:0002-8711
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wake vortex interaction, helicotper trim, rotor blade motion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:15 Feb 2018 15:12
Letzte Änderung:30 Okt 2023 14:47

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