elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Development of a Demand Responsive Transport system with improvement analysis on conventional public transport: A Case Study for Schorndorf, Germany

Barrilero Gil, Marta und Sauerländer-Biebl, Anke und Sohr, Alexander und Hesse, Tobias (2017) Development of a Demand Responsive Transport system with improvement analysis on conventional public transport: A Case Study for Schorndorf, Germany. In: 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems, MT-ITS 2017. MODELS AND TECHNOLOGIES FOR INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS, 2017-06-26 - 2017-06-28, Napoli, Italien. doi: 10.1109/MTITS.2017.8005626.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Demand Responsive Transport (DRT) is a passenger-oriented branch of public transport, which consists of a group of passengers sharing a vehicle with flexible pick-up and drop-off locations and times, according to the passenger preferences. This kind of systems represents a well-known solution for providing public transport services in areas of low demand. However, DRT systems are most of the time economically unfeasible, due to the difficulties on balancing costs and demand. In a very small city, DRT systems are highly valued by the passengers, but too expensive, due to the low demand. On the contrary, these systems are overload in a big city, and become thus unappealing to passengers. The purpose of this work is to develop an evaluation tool in order to correctly establish the viability of the implementation of a DRT system.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/111489/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Development of a Demand Responsive Transport system with improvement analysis on conventional public transport: A Case Study for Schorndorf, Germany
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Barrilero Gil, MartaMarta.BarrileroGil (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sauerländer-Biebl, AnkeAnke.Sauerlaender-Biebl (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7870-0750NICHT SPEZIFIZIERT
Sohr, AlexanderAlexander.Sohr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6698-2092NICHT SPEZIFIZIERT
Hesse, TobiasTobias.Hesse (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2346-2035NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Erschienen in:5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems, MT-ITS 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/MTITS.2017.8005626
Status:veröffentlicht
Stichwörter:public transport on demand, DRT system, DRT simulator
Veranstaltungstitel:MODELS AND TECHNOLOGIES FOR INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS
Veranstaltungsort:Napoli, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:26 Juni 2017
Veranstaltungsende:28 Juni 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Urbane Mobilität (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Barrilero Gil, Marta
Hinterlegt am:10 Apr 2017 11:45
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:16

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.