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Noise prediction for the HBK2/Toshiba Rig using the DLR tool HEIDI

Hakansson, Sebastian und Enghardt, Lars (2016) Noise prediction for the HBK2/Toshiba Rig using the DLR tool HEIDI. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AT-BC-2016-78. DLR: Antriebstechnik. 14 S. (nicht veröffentlicht)

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Kurzfassung

The High Pressure Combustion Chamber Test Rig 2 (HBK 2) is a test bed situated at the DLR site in Cologne that is capable of a wide range of operating conditions. It delivers different kind of gas compositions at high pressures and temperatures in order to test and analyze a variety of combustion setups. The flow exits through a nozzle into ambient air and leaves the test bed via a duct to the outside. Due to the high flow velocities at the end of the nozzle jet noise with high amplitudes will occur. The department of Engine Acoustics has been assigned to give an estimate of the resulting noise levels.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110263/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Noise prediction for the HBK2/Toshiba Rig using the DLR tool HEIDI
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hakansson, Sebastiansebastian.hakansson (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, Larslars.enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:14
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:Noise prediction, HBK2, HEIDI
Institution:DLR: Antriebstechnik
Abteilung:Triebwerksakustik
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Hakansson, Sebastian
Hinterlegt am:05 Jan 2017 15:16
Letzte Änderung:05 Jan 2017 15:16

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