Koch, Stefan und Rütten, Markus und Rein, Martin (2016) Untersuchung zu Gesamtdruckverlusten in der Verdichtereintrittsebene eines integrierten Einlaufs mit eingetragenem Wirbel. 20. DGLR-Fachsymposium der STAB, 2016-11-08 - 2016-11-09, Braunschweig, Deutschland.
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Kurzfassung
An experimental study of the effect of a vortex ingested into an S-duct diffuser on flow conditions at the engine face is presented. A simultaneous ingestion of a boundary layer is also considered. In order to form a boundary layer of well-defined thickness ahead of the intake the diffuser is arranged on a flat plate. The dependence of the ingested vortex circulation on the flow in the diffuser has been examined in a parametric study in a blow-down wind tunnel. The free-stream Mach number was varied between M = 0.30 and M = 0.65 at a fixed mass flow at the engine face. In the introduction the importance of boundary layer ingesting highly integrated intakes is briefly discussed. This is followed by a description of the analytical design of the generic intake model, the cryogenic blowdown tunnel DNW-KRG in which the experimental tests have been performed, and the measurement techniques. Thereafter, experimental findings are discussed in detail and conclusions are drawn.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/110256/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
Titel: | Untersuchung zu Gesamtdruckverlusten in der Verdichtereintrittsebene eines integrierten Einlaufs mit eingetragenem Wirbel | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2016 | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Integrierter Einlauf, UCAV, Verdichtereintrittsebene, DNW-KRG, Wirbeleintrag | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 20. DGLR-Fachsymposium der STAB | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Braunschweig, Deutschland | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 8 November 2016 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 9 November 2016 | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Militärische Technologien (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Bachmann, Barbara | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 06 Jan 2017 13:55 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:15 |
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