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How may incentives for electric cars affect purchase decisions?

Rudolph, Christian (2016) How may incentives for electric cars affect purchase decisions? Transport Policy, 52, Seiten 113-120. Elsevier. doi: 10.1016/j.tranpol.2016.07.014. ISSN 0967-070X.

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Kurzfassung

In this paper, the impact of five different incentives for buyers of zero emission vehicles (ZEV) is investigated with a stated choice experiment. The tested incentives are direct subsidies, free parking, a separate CO2 tax, an increase of fuel costs by tax elevation, and an increase of available charging infrastructure. By implementing the mobility patterns of the respondents, it was possible to simulate estimations of ecological impact and modal shift with a random utility model (mixed logit). Based on 875 complete questionnaires, the simulation results show that giving incentives to these buyers ecological rebound effects are expected: Mostly people with a low CO2-emission rate regarding their daily transportation routines (cyclists and public transport users) will exploit these incentives. They show a significantly higher likelihood of choosing alternatively propelled cars than conventional car users. Consumers that usually use a passenger car for their daily mobility routines are mostly unwilling to change to ZEV even when incentives are given.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/109658/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:How may incentives for electric cars affect purchase decisions?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rudolph, ChristianChristian.Rudolph (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2016
Erschienen in:Transport Policy
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:52
DOI:10.1016/j.tranpol.2016.07.014
Seitenbereich:Seiten 113-120
Verlag:Elsevier
ISSN:0967-070X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Choice modelling, alternative propulsion technology, battery electric vehicles, BEV, discrete choice, stated preference, choice-based conjoint analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung
Institut für Verkehrsforschung > Wirtschaftsverkehr
Hinterlegt von: Rudolph, Christian
Hinterlegt am:20 Dez 2016 11:43
Letzte Änderung:31 Okt 2023 07:31

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