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FLIGHT MECHANICS MODEL FOR SPANWISE LIFT AND ROLLING MOMENT DISTRIBUTIONS OF A SEGMENTED ACTIVE HIGH-LIFT WING

Diekmann, Jobst Henning und Keller, Dennis und Faez, Edris und Rudnik, Ralf und Gollnick, Volker (2016) FLIGHT MECHANICS MODEL FOR SPANWISE LIFT AND ROLLING MOMENT DISTRIBUTIONS OF A SEGMENTED ACTIVE HIGH-LIFT WING. In: DGLR. 65. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress 2016, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig, Deutschland.

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Kurzfassung

In this study the aerodynamics of wings using an active high-lift system are investigated. The target is the flight mechanical description of the spanwise forces and resulting moments and the influence of the active high-lift system to their distribution. The high-lift system is a blown flap system divided into six segments per wing. Each segment is assumed to be individually controlled, so the system shall be used for aircraft control and system failure management. This work presents a flight mechanical model for fast-time simulation of flight dynamics, which has been derived from high-fidelity CFD results. An assessment of single segment system failures will be presented including recommendations for compensation of either lift or rolling moment loss. For this investigation, the compensation is required to act at the same wing on which the failure appears. Thus, the potential for an increase of system reliability shall be proven. The results show that less performance investment is necessary to compensate the rolling moment of a failing segment instead of its lift. However, large performance increases for the remaining wing segments occur for some of the failure cases.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/109325/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:FLIGHT MECHANICS MODEL FOR SPANWISE LIFT AND ROLLING MOMENT DISTRIBUTIONS OF A SEGMENTED ACTIVE HIGH-LIFT WING
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Diekmann, Jobst Henningjobst.diekmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5813-0364NICHT SPEZIFIZIERT
Keller, Dennisdennis.keller (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Faez, EdrisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rudnik, Ralfralf.rudnik (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2016
Erschienen in:DGLR
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Active High-Lift, Blown Flaps, Multifunctional Flaps
Veranstaltungstitel:65. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress 2016
Veranstaltungsort:Braunschweig, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 September 2016
Veranstaltungsende:15 September 2016
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte und Integration (alt), L - Systeme und Kabine (alt), L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf
Hinterlegt von: Diekmann, Dr. Jobst Henning
Hinterlegt am:15 Dez 2016 10:08
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:14

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