elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Design, Economic Competitiveness, and Profitability of a 2025 LNG Fueled Turboprop for the LNG Air Transportation System

Gibbs, Jonathan und Nagel, Björn (2016) Design, Economic Competitiveness, and Profitability of a 2025 LNG Fueled Turboprop for the LNG Air Transportation System. 54th AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2016-01-04 - 2016-01-08, San Diego, California. doi: 10.2514/6.2016-1031.

[img] PDF (Paper)
583kB
[img] MS PowerPoint (Presentation)
5MB

Kurzfassung

This paper describes the technical characteristics, lifecycle emissions and economic competitiveness of a hypothetical liquid natural gas (LNG) powered turboprop when introduced into a market place with both existing turboprops and potential competitive responses between 2025 and 2030. Natural gas possesses vast potential to reduce emissions and improve operating costs in commercial aviation because it is cheaper and cleaner than jet fuel. The results show that LNG turboprop can completely robustly against current turboprops (ATR-72 and Bombardier Q400), the competitive responses of stretched derivative of the Q400 to 90 seats, and against discounted used version of current turboprops. Specifically, the LNG turboprop can achieve between a 9% and 15% operating cost advantage compared to current turboprops, 4.9%-8.9% against a stretch of the Q400 turboprop, and, a 3%-11% advantage against existing turboprops sold or leased at steep discounts. The program is shown to be profitable and yield a positive internal rate of return on invested capital between 9% and 17% if market share levels between 47% and 75% are achieved.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/108764/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung)
Titel:Design, Economic Competitiveness, and Profitability of a 2025 LNG Fueled Turboprop for the LNG Air Transportation System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gibbs, JonathanJonathan.Gibbs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, BjörnBjoern.Nagel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-1031
Status:veröffentlicht
Stichwörter:LNG, Liquid Natural Gas, Turboprop, Aircraft, Design, Economic, Competitiveness
Veranstaltungstitel:54th AIAA Aerospace Sciences Meeting
Veranstaltungsort:San Diego, California
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Januar 2016
Veranstaltungsende:8 Januar 2016
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf
Hinterlegt von: Gibbs, Jonathan
Hinterlegt am:20 Dez 2016 10:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:13

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.